Brev:
Fodringsproblemer
11. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Fodringsproblemer
Hej Helen,
Jeg har ikke engang fået svar på mit seneste spørgsmål, før et nyt melder sig - og det er endda mit andet barn....hmm..
Vi har hele tiden haft problemer med grøntsagerne, men nu har måltiderne virkelig nærmet sig en krisesituation. Vores yngste sidder bare og græder, når han skal have sin mos, grønt i små stykker, kød eller brød.
Jeg kan godt se hvad der rører sig - han sidder og kigger desperart på vi andre spiser og vil gerne selv. Han har en ekstra ske, får serveret noget af maden i små stykker, har noget at gnave på, får noget af vores mad, fra vores tallerkener, men lige lidt hjælper det. Jeg kender dette problem fra den store, men han var så gammel, at han bare fik mad han selv kunne spise med fingrene i den periode det varede. Ham den lille her, kan slet ikke selv tage noget op fra bordet og i munden. Heller ikke selvom jeg giver ham små stykker mad i hånden. Han vil ha skeen med mad på og selv komme det i munden, men det kan han slet ikke. Og så skrurer han bare endnu mere op for sirenen (er nr. 2 bare altid en rigtig "hyler?).
Han får efterhånden ikke noget til frokost eller aftensmad - kun morgenmaden og frugt om eftermiddagen glider ned. Han får ikke andet. Han ammes så om natten både kl 19, 23, 2 og 4-5. Skal jeg give ham noget han vil spise i denne periode (grød med banan) som natmad?
De kogte grøntsager han får i hånden, spiser han ikke, han kvaser dem bare. Han er bundhysterisk. Jeg er meget i tvivl om jeg bare skal holde på, at maden er som jeg server den, eller om han skal have flere tilbud - han mangler trods alt ikke noget på sidebenene.
Har du eventuelt andre forslag til mad han selv kan spise? Eller skal jeg bare vente på det går over igen? Jeg frygter lidt for hans indtag af grøntsager.
Hilsen